Professionele website met sterke teksten

Je wilt niet alleen een professionele website maar hoogstwaarschijnlijk ook een site met sterke teksten. Toch? Ook daar kan ik je mee helpen!
Een site waarop de boodschap niet duidelijk is en die stikte van de taalfouten komt namelijk niet al te serieus over.

Het is overigens niet zo gek dat er soms foutjes op websites staan; er zijn namelijk bepaalde standaardfouten die veel mensen maken. Op zich is dat helemaal niet erg maar JOUW site moet er perfect uitzien! Heb je je verhaal al geschreven maar worstel je een beetje met de spelling en/of grammatica? Dan kan het handig zijn als je even je tekst laat nalezen. Ik verander niets aan de inhoud maar ik haal wél de eventuele grammatica-, spel- of typefouten eruit en ik attendeer je op onlogische zinnen of een vreemde zinsopbouw. Bij een tekstcorrectie let ik onder andere op onderstaande (veelgemaakte) fouten:

Veelgemaakte taalvauten

  • dat is het mooiste boek wat ik ken
  • het meisje die (moet dat zijn)
  • hun komen / hun hebben
  • d/t fouten (hij vind, zij heeft bestelt)
  • interpunctiefouten
  • groter als of groter dan?
  • ik besef me
  • hun komen / hun hebben/overige hun-fouten (bijv. ‘wij fietsten net zo hard als hun’)
  • contaminaties (ik irriteer me aan hem, iets overnieuw doen
  • onterecht los schrijven van woorden (web winkel, kortings actie)
  • incongruentie (wanneer onderwerp en persoonsvorm niet beiden in enkel- of  meervoud staan
  • onjuist vervoegde werkwoorden
100 603

Een leuke tekst leest veel prettiger!

Zeg nou eerlijk: vind jij het leuk om van die gortdroge teksten weg te kauwen? Nee toch? Een tekst moet lekker weglezen en de klant moet zich aangesproken voelen, moet denken: hee, dit klinkt goed en betrouwbaar!

Die toon bevalt me niet!

C’est le ton qui fait la musique​‘ – het is een waarheid als een koe. Het maakt namelijk nogal een verschil wie je doelgroep is en elke groep benader je anders. Dat is de zogenaamde tone of voice. Een oude dame spreken we anders aan dan een tiener, dat is nou eenmaal een kwestie van (een beetje) begrip hebben. Tegen de oude dame zeg je waarschijnlijk niet ‘vet cool’, om maar wat te noemen. Die tone of voice is dus belangrijk, maar het meest belangrijke is om dicht bij jezelf te blijven in het verhaal. Houd het overzichtelijk en vooral eerlijk – de klant zal je er alleen maar dankbaar om zijn.

© 123RF 99642145_m(1)
© 123RF 123089259_s

Vind de juiste toon

Ik kan je helpen met het vinden van de juiste tone of voice door me te verdiepen in het product dat je verkoopt, je bedrijf en vooral: de boodschap die JIJ wilt vertellen.

Kortom: heb je een inventieve tekstschrijver nodig? Aarzel niet en schakel me in. Samen vertellen we je verhaal. Een écht verhaal. Want uiteindelijk willen we allemaal meer dan alleen maar woorden!